بالا

مقام آمریکایی: در صورت شکست مذاکرات، احتمال جنگ با ایران وجود دارد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
مقام آمریکایی: در صورت شکست مذاکرات، احتمال جنگ با ایران وجود دارد

یک مقام ارشد آمریکایی هشدار داده است که در صورت عدم پیشرفت در گفت‌وگوها، احتمال دارد درگیری نظامی با جمهوری اسلامی در روزهای آینده از سر گرفته شود.

به گزارش Axar.az، وب‌سایت اکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ روز شنبه نشستی را در اتاق وضعیت کاخ سفید برای بررسی بحران تنگه هرمز و روند مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران برگزار کرده است.

در این نشست، شماری از مقامات بلندپایه دولت آمریکا از جمله جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور، مارکو روبیو، وزیر خارجه، پیت هگست، وزیر جنگ، و اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری حضور داشتند.
همچنین سوزی وایلس، رئیس دفتر کاخ سفید، استیو ویتکاف، نماینده ویژه، جان رتکلیف، رئیس سیا، و دن کین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این جلسه شرکت کرده‌اند.
به گفته یک منبع آگاه، تنش اخیر در تنگه هرمز پس از آن شدت گرفته که طرف‌ها در مذاکرات مربوط به غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر هسته‌ای ایران به برخی پیشرفت‌ها دست یافته بودند.

تاریخ
2026.04.19 / 13:21
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

بازگشت دلار به کانال ۱۷۰ هزار تومان

پس از حملات موشکی سپاه؛ بحرین شورای امنیت را فراخواند

جام جهانی برای ایران با سه تساوی و یک ناکامی پایان یافت

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه در کراسنودار

عراقچی در میانه تنش‌های تازه راهی بغداد شد

نتانیاهو از تشکیل «دولت ملی گسترده» پس از انتخابات ۲۰۲۶ خبر داد

خاموشی شبانه در شرق تهران، چراغ‌های راهنمایی هم از کار افتاد

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

نشست مؤسسه خاورمیانه؛ توافق با تهران نباید حقوق بشر را قربانی کند

جمهوری اسلامی به سوی کویت و بحرین موشک و پهپاد شلیک کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61