بالا

آمریکا در پی ساخت سلاح هسته‌ای جدید ۱۰۰ میلیون دلاری

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
آمریکا در پی ساخت سلاح هسته‌ای جدید ۱۰۰ میلیون دلاری

وزارت انرژی ایالات متحده برای بودجه سال مالی آینده خود درخواست اختصاص میلیون‌ها دلار جهت توسعه یک سلاح جدید با کلاهک هسته‌ای کرده است.

به گزارش Axar.az، پایگاه «وار زون» این خبر را منتشر کرده است.

این رسانه نوشته است که سلاح مورد نظر، «سامانه بازدارندگی هسته‌ای-آ» (Nuclear Deterrent System-A / NDS-A) نام دارد که برای نابودی پناهگاه‌ها و دیگر اهداف زیرزمینی طراحی شده است.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی اداره ملی امنیت هسته‌ای (NNSA) وابسته به وزارت انرژی آمریکا آمده است:
«NDS-A توانمندی هسته‌ای اضافی در اختیار رئیس‌جمهور آمریکا قرار خواهد داد تا اهداف پیچیده و عمیق زیرزمینی را نابود کند. این برنامه به‌طور فعال در حال توسعه است.»
بر اساس این گزارش، این نهاد قصد دارد برای ساخت این بمب، ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کند. با این حال، اطلاعاتی درباره قدرت احتمالی این بمب در دست نیست.

تاریخ
2026.05.03 / 09:22
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حضور بایراموف در کنفرانس بازسازی اوکراین در لهستان

حضور پزشکیان در مراسم سنتی عاشورای تبریز

۵۷ کشتی حامل ۱۱۰۰ دریانورد از تنگه هرمز گذشتند

آلمان سامانه پاتریوت را در ترکیه مستقر کرد

روبیو: با ایران به هر قیمتی توافق نمی‌کنیم

کره جنوبی برای نخستین بار گله پهپادی را منهدم کرد

زندانی سیاسی در زندان اوین جان باخت

ترامپ: مدرکی برای حمله آمریکا به مدرسه میناب ندیده‌ام

دونالد ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت

سپاه بار دیگر کشتی‌های تجاری را تهدید کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61