بالا

تهدیدهای تازه تهران علیه کشورهای خلیج فارس

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
تهدیدهای تازه تهران علیه کشورهای خلیج فارس

تهران کشورهایی مانند امارات، بحرین، عربستان، قطر، کویت و اردن را به همکاری با آمریکا و اسرائیل متهم کرده و خواستار جبران خسارت‌های واردشده به ایران شده است.

به گزارش Axar.az، در حالی که آتش‌بسی شکننده در منطقه برقرار است، مقام‌ها و رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی بار دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را با ادبیاتی تند تهدید کرده‌اند.

در هفته‌های اخیر، برخی نمایندگان مجلس و چهره‌های نزدیک به حاکمیت، بحرین را به نابودی و امارات را به حمله و حتی اشغال تهدید کرده‌اند. اظهاراتی درباره بازگرداندن امارات به «عهد شترسواری» و حتی اشغال ابوظبی نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است.
در میان این کشورها، امارات بیش از دیگران هدف حملات لفظی قرار گرفته است. مقام‌های ایرانی این کشور را شریک اصلی اسرائیل در منطقه دانسته و نسبت به پیامدهای هرگونه همکاری نظامی دوباره هشدار داده‌اند.
همزمان گزارش‌ها حاکی است امارات برای مقابله با تهدیدهای تهران، همکاری نظامی و امنیتی خود با اسرائیل را گسترش داده و سامانه‌های پیشرفته دفاعی در اختیار گرفته است.
اظهارات اخیر مقام‌های جمهوری اسلامی، نشانه‌ای از تداوم تنش میان تهران و کشورهای عربی منطقه ارزیابی می‌شود؛ تنشی که می‌تواند بر امنیت خلیج فارس و معادلات آینده منطقه تاثیرگذار باشد.

تاریخ
2026.05.03 / 16:21
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

ستاد مبارزه با مواد مخدر: مصادیق مجازات اعدام تغییر می‌کند

روبیو: اگر ایران به تعهداتش عمل نکند، آمریکا گزینه‌های دیگری دارد

الهام علی‌اف بیانیه باکو را به قالیباف یادآوری کرد

ترامپ: ایران هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نمی‌کند

اوکراین ۴ ملوان بازداشت‌شده در ایران را به کشور بازگرداند

ترامپ: ایران در آستانه سقوط بود، سنا مأموریت ما را سخت‌تر کرد

جنگ‌زدگان تهرانی در بن‌بست؛ هتل‌ها تخلیه شد، بازسازی آغاز نشد

عراق برای مهار گروه‌های مسلح، قانون ضدتروریسم را فعال کرد

دبیرکل ناتو: دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای منطقه را ویران می‌کند

پاکستان: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61