بالا

اسکات بسنت: دارایی‌های رژیم ایران در خارج را برای مردم ایران حفظ می‌کنیم

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
اسکات بسنت: دارایی‌های رژیم ایران در خارج را برای مردم ایران حفظ می‌کنیم

بسنت روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت این روند با دستور دونالد ترامپ برای اجرای سیاست فشار حداکثری آغاز شده و سه هفته پیش نیز مأموریت تازه‌ای برای آغاز عملیات «خشم اقتصادی» به وزارت خزانه‌داری ابلاغ شده است.

به گزارش Axar.az، اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، اعلام کرد آمریکا در چارچوب عملیات «خشم اقتصادی» فشار همه‌جانبه بر جمهوری اسلامی را تشدید کرده و در حال «خفه کردن» رژیم ایران است.

او با اشاره به ادامه فشارهای مالی و تحریم‌ها گفت جمهوری اسلامی به مرحله‌ای رسیده که دیگر توان پرداخت حقوق نیروهای نظامی خود را ندارد. وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین از اجرای یک «محاصره واقعی اقتصادی» خبر داد و گفت همه بخش‌های دولت ایالات متحده در این روند مشارکت دارند.

بسنت افزود نیروی دریایی آمریکا نیز در اجرای محاصره دریایی نقش دارد و همزمان فشار بر افرادی که از طریق انتقال پول یا تجارت به سپاه پاسداران کمک می‌کنند، افزایش یافته است.
او همچنین تأکید کرد واشنگتن دارایی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را شناسایی کرده و این اموال را «برای مردم ایران» حفظ خواهد کرد.

تاریخ
2026.05.03 / 21:47
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61