بالا

عقب‌نشینی تهران؛ ایران با حذف تدریجی ذخایر اورانیوم موافقت کرد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
عقب‌نشینی تهران؛ ایران با حذف تدریجی ذخایر اورانیوم موافقت کرد

تهران با اضافه شدن موضوع هسته‌ای به مذاکرات با واشینگتن موافقت کرده و پذیرفته است سطح غنی‌سازی اورانیوم را به ۳.۵ درصد محدود کرده و ذخایر موجود را به‌تدریج حذف کند.

Axar.az، بر اساس منابع «العربیه» گزارش می‌دهد که، ایران در چارچوب یک طرح جدید، پیشنهادهایی تازه درباره پرونده هسته‌ای و تنش‌های منطقه‌ای به آمریکا ارائه کرده است؛ اقدامی که از تغییر موضع تهران نسبت به پیشنهاد قبلی حکایت دارد.

پیشنهاد تازه ایران همچنین بر برقراری یک آتش‌بس طولانی‌مدت و مذاکرات سه‌مرحله‌ای یک‌ماهه متمرکز است. تهران در همین چارچوب با سازوکاری بین‌المللی و منطقه‌ای برای امنیت کشتیرانی موافقت کرده و پیشنهاد داده تنگه هرمز به‌صورت تدریجی و همزمان با لغو محاصره دریایی آمریکا بازگشایی شود.
در بخش دیگری از این طرح، ایران از شرط پیشین خود برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از منطقه عقب‌نشینی کرده و تنها خواستار پایان استقرار نیروهای آمریکا در اطراف مرزهای خود شده است.
تهران همچنین خواهان دریافت تضمین‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حمله مجدد و نقش‌آفرینی چین و روسیه در تضمین اجرای هر توافق احتمالی شده است.

تاریخ
2026.05.03 / 22:53
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61