بالا

سنتکام: هیچ ناوشکن آمریکایی در هرمز هدف قرار نگرفت

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
سنتکام: هیچ ناوشکن آمریکایی در هرمز هدف قرار نگرفت

در این پیام که با عنوان «راستی‌آزمایی» منتشر شده، سنتکام تأکید کرده است که هیچ ناوشکن آمریکایی هدف حمله قرار نگرفته و این گزارش‌ها نادرست است.

به گزارش Axar.az، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، ادعای رسانه‌های حکومتی ایران درباره هدف قرار گرفتن یک ناوشکن آمریکایی را قاطعانه رد کرد.

این نهاد همچنین اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا در حال حمایت از «پروژه آزادی» برای تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز است و هم‌زمان اقداماتی در راستای اعمال محاصره دریایی بنادر جمهوری اسلامی انجام می‌دهد.
پیش‌تر خبرگزاری فارس به نقل از منابعی در سپاه پاسداران مدعی شده بود که یک ناوشکن آمریکایی در نزدیکی بندر جاسک و هنگام عبور از تنگه هرمز، پس از بی‌توجهی به هشدارها، با دو موشک هدف قرار گرفته است.
این تحولات در حالی رخ می‌دهد که ایالات متحده به‌تازگی «پروژه آزادی» را با هدف تضمین امنیت کشتیرانی تجاری و بازگرداندن آزادی دریانوردی در تنگه هرمز آغاز کرده است. این اقدام در پی افزایش تنش‌ها و تهدیدهای تهران علیه حضور نیروهای خارجی در این آبراه استراتژیک صورت گرفته است. همچنین گزارش شده که آمریکا یک «منطقه امنیتی پیشرفته» در جنوب مسیرهای اصلی کشتیرانی ایجاد کرده است.

تاریخ
2026.05.04 / 19:52
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61