بالا

افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه با عبور ناو بوش

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه با عبور ناو بوش

بر اساس گزارش سنتکام، این ناو هواپیمابر که در مأموریت‌های منطقه‌ای مشارکت دارد، بیش از ۶۰ فروند جنگنده را در خود جای داده و توانایی اجرای عملیات هوایی گسترده را داراست.

به گزارش Axar.az، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرده است که ناو هواپیمابر «جورج اچ. دبلیو. بوش» در حال عبور از دریای عرب قرار دارد.

به گفته این نهاد نظامی، این جابه‌جایی در چارچوب تقویت حضور دریایی و افزایش آمادگی عملیاتی در منطقه انجام می‌شود.
در این بیانیه به نقش این ناو در «تأمین امنیت مسیرهای کشتیرانی» اشاره شده است.

تاریخ
2026.05.05 / 22:50
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

ملا عباسی از زندانیان سیاسی ترک ایران درگذشت

گروسی: بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران به‌زودی صورت می‌گیرد

قالیباف وارد باکو شد

روبیو: ایران اجازه دریافت عوارض برای تنگه هرمز را نخواهدداشت

ترامپ: آمریکا می‌تواند هر زمان بر فراز تهران پرواز کند

روبیو: لبنان بخشی از توافق با ایران نیست

ترامپ: دارایی‌های آزادشده ایران صرف خرید غلات از آمریکا می‌شود

روبیو: ایران حق دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری در هرمز را ندارد

ازبکستان دو روستای مرزی را به قرقیزستان واگذار کرد

ارمنستان: احتمال بازگشایی مرزها با آذربایجان و تورکیه تا ۲۰۳۰

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61