بالا

رویترز: امارات برای عبور نفتکش‌ها از هرمز ردیاب‌ها را خاموش کرد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
رویترز: امارات برای عبور نفتکش‌ها از هرمز ردیاب‌ها را خاموش کرد

برخی نفتکش‌ها هنگام عبور از این آبراه راهبردی، ردیاب‌های موقعیت مکانی خود را خاموش کرده‌اند تا احتمال شناسایی و هدف قرار گرفتن کاهش یابد.

Axar.az، بر اساس خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که، امارات متحده عربی برای کاهش خطر حمله‌های احتمالی جمهوری اسلامی، در روزهای اخیر چند نفتکش را با استفاده از تدابیر امنیتی ویژه از تنگه هرمز عبور داده است.

این اقدام در شرایطی انجام شده که تنش‌های امنیتی در خلیج فارس و تنگه هرمز همچنان بالاست.
رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت حجم صادرات انجام‌شده هنوز بسیار کمتر از میزان معمول صادرات نفت امارات پیش از آغاز درگیری‌ها و تشدید بحران منطقه‌ای است، اما ادامه این انتقال‌ها نشان می‌دهد تولیدکنندگان و خریداران نفت همچنان آماده پذیرش ریسک برای حفظ جریان تجارت انرژی هستند.
تنگه هرمز یکی از مهم‌ترین مسیرهای انتقال نفت جهان به شمار می‌رود و هرگونه ناامنی در این منطقه می‌تواند بر بازار جهانی انرژی و قیمت نفت تاثیر مستقیم بگذارد. در هفته‌های اخیر، نگرانی‌ها درباره امنیت کشتیرانی در خلیج فارس افزایش یافته و برخی شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی نیز تدابیر احتیاطی بیشتری اتخاذ کرده‌اند.

تاریخ
2026.05.07 / 18:51
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61