همزمان با ادامه تنشها و نقض مکرر آتشبس میان اسرائیل و حزبالله، گیدون سعار، اعلام کرد که تلآویو هیچ رویکرد توسعهطلبانهای در قبال لبنان ندارد و هدف اصلی اسرائیل جلوگیری از تهدیدات امنیتی در مرزهای شمالی است.
به گزارش Axar.az، گیدون سعار، وزیر خارجه اسرائیل، روز جمعه در شبکه «ایکس» از گفتوگوهای «سازنده و طولانی» خود با بئاته ماینل-رایزینگر، وزیر خارجه اتریش، خبر داد و گفت در این مذاکرات درباره ایران، لبنان و همچنین تماسهای مستقیم اسرائیل با دولت لبنان گفتوگو شده است.
او تاکید کرد که اسرائیل بهدنبال خنثی کردن طرحهای حزبالله و جلوگیری از تکرار حملاتی مشابه ۷ اکتبر است.
در همین حال، ارتش اسرائیل طی ساعات گذشته چندین منطقه در جنوب لبنان از جمله المنصوری، معرکه، دیرعامص، یحمر شقیف و الشعیتیه را هدف حملات هوایی قرار داد. همزمان ارتش اسرائیل اعلام کرد دو سرباز این کشور بر اثر انفجار و سقوط یک پهپاد حزبالله در نزدیکی مرز لبنان زخمی شدهاند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.
در پی این تحولات، منابع خبری از رهگیری دو موشک شلیکشده از جنوب لبنان به سمت شمال اسرائیل خبر دادند؛ حملهای که باعث به صدا درآمدن آژیر خطر در چندین شهر شمالی شد.
با وجود ادامه درگیریها، قرار است لبنان و اسرائیل هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات غیرمستقیم خود را در واشینگتن برگزار کنند؛ مذاکراتی که با هدف کاهش تنش و جلوگیری از گسترش درگیریها دنبال میشود.