بالا

بریتانیا حضور نظامی دریایی خود را در خلیج فارس تقویت می‌کند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
بریتانیا حضور نظامی دریایی خود را در خلیج فارس تقویت می‌کند

این ناوشکن پیشرفته که به سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی مجهز است، می‌تواند در برابر تهدیدات هوایی و پهپادی از کشتی‌های تجاری در منطقه محافظت کند.

به گزارش Axar.az، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که ناوشکن بریتانیایی «اچ‌ام‌اس دراگون» از شرق دریای مدیترانه به سمت خاورمیانه اعزام می‌شود تا در یک مأموریت چندملیتی احتمالی برای تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز نقش‌آفرینی کند.

وزارت دفاع بریتانیا با تأیید جابه‌جایی این ناوشکن اعلام کرده است که هدف از این اقدام، افزایش آمادگی عملیاتی برای مشارکت در هر مأموریت احتمالی آینده با هدف حفاظت از آزادی کشتیرانی در آبراه‌های بین‌المللی است.
این وزارتخانه تأکید کرده که هرگونه طرح احتمالی در این زمینه ماهیت کاملاً دفاعی دارد و با هدف بازگرداندن اطمینان به مسیرهای تجاری دریایی دنبال می‌شود.
در سال‌های اخیر، تنگه هرمز به دلیل تنش‌های منطقه‌ای و حوادث مرتبط با کشتی‌رانی، یکی از حساس‌ترین نقاط راهبردی جهان باقی مانده است.

تاریخ
2026.05.10 / 12:46
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

مردان فکر می‌کنند از معیارهای سنتی مردانگی دور شده‌اند

طالبان پیامبر نو‌ظهور را بازداشت کرد

نیویورک تایمز: ۱۲ عضو کادر فنی تیم ملی ایران ویزای آمریکا نگرفتند

شبکه گاز ایران در تیررس "خشم اقتصادی" آمریکا

شرکت روسی: برنده انسداد تنگه هرمز، شرکت‌های آمریکایی هستند

جمهوری اسلامی زرادخانه شناور چینی را آزاد کرد

روزانه ۶۰۰ تماس مزاحم با اورژانس تهران

وزیر کشور پاکستان به تهران می‌آید

اعتراض دانش‌آموزان اصفهانی

رضایی: جنگ تمام نشود دریای سرخ،مدیترانه و اقیانوس هند را درگیر می‌کنیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61