بالا

آزادی نرگس محمدی با وثیقه سنگین برای درمان

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
آزادی نرگس محمدی با وثیقه سنگین برای درمان

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، روز یکشنبه در پی وخامت وضعیت جسمانی و با تودیع وثیقه‌ای سنگین، از زندان آزاد و برای درمان به تهران منتقل شد.

به گزارش Axar.az، بنیاد نرگس محمدی اعلام کرد که وی پس از ده روز بستری در زنجان، با دستور «تعلیق حکم» و با آمبولانس به بیمارستانی در پایتخت انتقال یافته است تا تحت نظر پزشکان متخصص قرار گیرد.

این آزادی پس از هشدارهای مکرر حامیان و خانواده وی مبنی بر خطر مرگ در پی دو حمله قلبی مشکوک در دوران حبس صورت گرفت.

مصطفی نیلی، وکیل وی، تأیید کرد که توقف اجرای حکم صرفاً برای پیگیری مراحل درمانی صادر شده است.

خروج محمدی از زندان با واکنش‌های گسترده بین‌المللی همراه بوده و توجه محافل حقوق بشری را مجدداً به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران معطوف کرده است.

تاریخ
2026.05.11 / 10:10
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

خشکسالی و گرمای سوزان اروپا امنیت غذایی را به خط انداخت

پسکوف: واشنگتن می‌تواند به روند صلح کمک کند

نقشه جدید آمریکا برای جابه‌جایی پایگاه‌های نظامی در خاورمیانه

پیام همبستگی آنکارا با باکو؛ تبریک وزارت دفاع ترکیه به آذربایجان

شبیه‌سازی عملیات نفوذ به آرشیو محرمانه ایران در قاره آفریقا انجام شد

حمله به یک کشتی باری در نزدیکی عمان

امروز ۲۶ ژوئن، سالروز تأسیس نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان است

پنج زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت در آستانه اجرای حکم اعدام

سنا مسیر اقدام ترامپ علیه ایران را هموار کرد

نتانیاهو: تا هر زمان لازم باشد در جنوب لبنان می‌مانیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61