بالا

آزادی نرگس محمدی با وثیقه سنگین برای درمان

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
آزادی نرگس محمدی با وثیقه سنگین برای درمان

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، روز یکشنبه در پی وخامت وضعیت جسمانی و با تودیع وثیقه‌ای سنگین، از زندان آزاد و برای درمان به تهران منتقل شد.

به گزارش Axar.az، بنیاد نرگس محمدی اعلام کرد که وی پس از ده روز بستری در زنجان، با دستور «تعلیق حکم» و با آمبولانس به بیمارستانی در پایتخت انتقال یافته است تا تحت نظر پزشکان متخصص قرار گیرد.

این آزادی پس از هشدارهای مکرر حامیان و خانواده وی مبنی بر خطر مرگ در پی دو حمله قلبی مشکوک در دوران حبس صورت گرفت.

مصطفی نیلی، وکیل وی، تأیید کرد که توقف اجرای حکم صرفاً برای پیگیری مراحل درمانی صادر شده است.

خروج محمدی از زندان با واکنش‌های گسترده بین‌المللی همراه بوده و توجه محافل حقوق بشری را مجدداً به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران معطوف کرده است.

تاریخ
2026.05.11 / 10:10
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

آمریکا: محدودیت بنادر ایران تا نهایی شدن توافق ادامه دارد

رئیس‌جمهور لبنان به توافق تهران و واشینگتن واکنش نشان داد

مکرون: اروپا برای مأموریت امنیتی در تنگه هرمز آماده است

ترامپ: مسیرهای عبور از هرمز امن و پایدار شده است

ونس: توافق الکترونیکی با ایران دیروز امضا شد

موج تازه بازداشت‌های گسترده و مصادره اموال در ایران

ترامپ خبر توافق صلح با جمهوری اسلامی را بازنشر کرد

جهان در انتظار جزئیات تفاهم ترامپ با جمهوری اسلامی

با وجود آتش‌بس؛ ارتش لبنان بازگشت شهروندان را به تعویق انداخت

ترامپ به ژنو رفت

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61