بالا

تهران در صدر تنش آبی؛ ۳۵ میلیون نفر با کم‌آبی روبه‌رو هستند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
تهران در صدر تنش آبی؛ ۳۵ میلیون نفر با کم‌آبی روبه‌رو هستند

به گفته عیسی بزرگ‌زاده، با وجود بارش‌های مناسب در برخی مناطق، حدود دو سوم ایران همچنان با کاهش بارندگی و بحران کم‌آبی روبه‌رو هستند.

به گزارش Axar.az، عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران، اعلام کرد تهران در صدر استان‌های دارای تنش آبی قرار گرفته و کشور وارد ششمین سال متوالی کم‌آبی شده است.

او تاکید کرد شرایط فعلی به معنای ورود کشور به دوره ترسالی نیست و ۱۱ استان همچنان بیش از ۱۰ درصد کاهش بارش دارند. به گفته وی، حدود ۳۵ میلیون نفر در یک‌سوم کشور با مشکل کم‌آبی مواجه‌اند و استان‌های تهران، البرز و شهر مشهد بیشترین تنش آب شرب را تجربه می‌کنند.
همزمان گزارش‌ها نشان می‌دهد وضعیت سدهای تهران همچنان نگران‌کننده است. طبق آمار منتشرشده، حجم مخزن سد لار ۵۹ درصد و سد طالقان ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. همچنین حدود ۴۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی اعلام شده است.
پیش‌تر نیز گزارش‌هایی از محدودیت تامین آب شرب در شهرهایی چون تهران، کرج، مشهد، قم، اراک، اصفهان و یزد منتشر شده بود. کارشناسان هشدار می‌دهند ادامه خشکسالی و کاهش بارندگی می‌تواند بحران آب در مناطق مرکزی و پرجمعیت کشور را تشدید کند.

تاریخ
2026.05.11 / 22:51
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

آمریکا: محدودیت بنادر ایران تا نهایی شدن توافق ادامه دارد

رئیس‌جمهور لبنان به توافق تهران و واشینگتن واکنش نشان داد

مکرون: اروپا برای مأموریت امنیتی در تنگه هرمز آماده است

ترامپ: مسیرهای عبور از هرمز امن و پایدار شده است

ونس: توافق الکترونیکی با ایران دیروز امضا شد

موج تازه بازداشت‌های گسترده و مصادره اموال در ایران

ترامپ خبر توافق صلح با جمهوری اسلامی را بازنشر کرد

جهان در انتظار جزئیات تفاهم ترامپ با جمهوری اسلامی

با وجود آتش‌بس؛ ارتش لبنان بازگشت شهروندان را به تعویق انداخت

ترامپ به ژنو رفت

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61