بالا

هگست: آنها در استفاده از استراتژی کره‌شمالی شکست خوردند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
هگست: آنها در استفاده از استراتژی کره‌شمالی شکست خوردند

هگست در سخنان خود گفت دولت آمریکا برای هر سناریویی «برنامه تشدید، بازنگری و انتقال دارایی‌ها» در اختیار دارد، اما جزئیات اقدامات آینده را فاش نخواهد کرد. او بار دیگر تأکید کرد که هدف اصلی دولت ترامپ جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

به گزارش Axar.az، پیت هگست، وزیر جنگ ایالات متحده، در جلسه کمیته فرعی تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که واشینگتن در حال «پیروزی در جنگ با ایران» است و تأکید کرد که توانایی‌های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی «به‌شدت تضعیف شده است».

وی همچنین مدعی شد ایران تلاش کرده از «مدل بازدارندگی کره شمالی» برای جلوگیری از فشار خارجی استفاده کند، اما به گفته او این راهبرد شکست خورده و آمریکا توانسته با «تصمیمی تاریخی» در برابر آن بایستد.
وزیر جنگ آمریکا آتش‌بس موجود را همچنان برقرار توصیف کرد، اما گفت تصمیمات نظامی بر اساس شرایط میدان نبرد قابل تغییر است و برنامه‌هایی مانند «پروژه آزادی» در صورت تصمیم رئیس‌جمهور دوباره فعال خواهد شد.
هگست افزود: «ما در حال پیروزی هستیم و همین باعث شده ایران به پای میز مذاکره بیاید؛ مذاکراتی که شرایط آن را رئیس‌جمهور ترامپ تعیین می‌کند.»

تاریخ
2026.05.12 / 23:52
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

استنرگارد: اوضاع خاورمیانه به شدت ملتهب است

ایران قصد حمله به آذربایجان را داشت، پزشکیان مانع شد

حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان درست یک روز پس از توافق

وقوع انفجارهای پیاپی در تهران

بحرین مدعی شد: ایران دیشب خاک ما را هدف قرار داد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61