بالا

نیروگاه هسته‌ای امارات هدف حمله پهپادی قرار گرفت

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
نیروگاه هسته‌ای امارات هدف حمله پهپادی قرار گرفت

مقام‌های امارات متحده عربی اعلام کرده‌اند این حمله به یک مولد برق در خارج از بخش اصلی نیروگاه اصابت کرده و موجب آتش‌سوزی شده، اما سطح ایمنی و روند فعالیت نیروگاه تحت تأثیر قرار نگرفته و هیچ تلفات انسانی گزارش نشده است.

به گزارش Axar.az، بر اساس خبرگزاری رویترز، در پی یک حمله پهپادی به نیروگاه هسته‌ای «براکه» در ابوظبی، آتش‌سوزی محدودی در یکی از تأسیسات جانبی این مجموعه رخ داده است.

مقام‌های اماراتی تاکنون مسئولیت این حمله را متوجه هیچ طرفی نکرده‌اند و هیچ گروهی نیز مسئولیت آن را برعهده نگرفته است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که وضعیت نیروگاه را از نزدیک تحت نظر دارد.
بر اساس گزارش رویترز، این حادثه در شرایطی رخ داده که تنش‌های منطقه‌ای میان ایران، آمریکا و اسرائیل همچنان ادامه دارد و حملات متقابل در منطقه تنگه هرمز و پیرامون تنگه هرمز افزایش یافته است. در همین چارچوب، ادعاها و اتهاماتی میان طرف‌های درگیر درباره هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی و نظامی مطرح شده، اما این موارد به‌طور مستقل تأیید نشده‌اند.
رویترز همچنین از ادامه بن‌بست سیاسی و امنیتی در منطقه و اختلافات عمیق میان تهران و واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت کشتیرانی در تنگه هرمز خبر داده است.

تاریخ
2026.05.17 / 18:18
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

مردان فکر می‌کنند از معیارهای سنتی مردانگی دور شده‌اند

طالبان پیامبر نو‌ظهور را بازداشت کرد

نیویورک تایمز: ۱۲ عضو کادر فنی تیم ملی ایران ویزای آمریکا نگرفتند

شبکه گاز ایران در تیررس "خشم اقتصادی" آمریکا

شرکت روسی: برنده انسداد تنگه هرمز، شرکت‌های آمریکایی هستند

جمهوری اسلامی زرادخانه شناور چینی را آزاد کرد

روزانه ۶۰۰ تماس مزاحم با اورژانس تهران

وزیر کشور پاکستان به تهران می‌آید

اعتراض دانش‌آموزان اصفهانی

رضایی: جنگ تمام نشود دریای سرخ،مدیترانه و اقیانوس هند را درگیر می‌کنیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61