بالا

حملات سنگین جنگنده‌های سنتکام به قشم و گروک

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
حملات سنگین جنگنده‌های سنتکام به قشم و گروک

در دو روز گذشته، حملات موشکی و هوایی موسوم به «دفاع از خود» را علیه سایت‌های راداری و مراکز فرماندهی و کنترل پهپادهای جمهوری اسلامی در شهر ساحلی «گروگ» (در شهرستان سیریک) و «جزیره قشم» با موفقیت انجام داده است.

به گزارش Axar.az، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، ارتش آمریکا صبح دوشنبه این مطلب را اعلام کرد.

به گفته سنتکام، این حملات «حساب‌شده و هدفمند» طی روزهای شنبه و یکشنبه در پاسخ به اقدامات تهاجمی رژیم ایران صورت گرفته است؛ اقداماتی که شامل سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی MQ-1 در حال پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی بود.

در واکنش سریع به این اقدام، جنگنده‌های آمریکایی پدافند هوایی ایران، یک ایستگاه کنترل زمینی و دو پهپاد انتحاری را که تهدیدی آشکار برای کشتی‌های عبوری در آب‌های منطقه بودند، به‌طور کامل نابود کردند.

در این بیانیه تأکید شده است که در این عملیات هیچ‌یک از نظامیان آمریکایی آسیب ندیده‌اند و سنتکام در واکنش به اقدامات «غیرموجه» تهران در جریان آتش‌بس جاری، با قاطعیت به حفاظت از نیروها و منافع ایالات متحده ادامه خواهد داد.

تاریخ
2026.06.01 / 10:39
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

مردان فکر می‌کنند از معیارهای سنتی مردانگی دور شده‌اند

طالبان پیامبر نو‌ظهور را بازداشت کرد

نیویورک تایمز: ۱۲ عضو کادر فنی تیم ملی ایران ویزای آمریکا نگرفتند

شبکه گاز ایران در تیررس "خشم اقتصادی" آمریکا

شرکت روسی: برنده انسداد تنگه هرمز، شرکت‌های آمریکایی هستند

جمهوری اسلامی زرادخانه شناور چینی را آزاد کرد

روزانه ۶۰۰ تماس مزاحم با اورژانس تهران

وزیر کشور پاکستان به تهران می‌آید

اعتراض دانش‌آموزان اصفهانی

رضایی: جنگ تمام نشود دریای سرخ،مدیترانه و اقیانوس هند را درگیر می‌کنیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61