بالا

قالیباف: تنگه هرمز توسط ایران مدیریت خواهد شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
قالیباف: تنگه هرمز توسط ایران مدیریت خواهد شد

آن موقع گفتم، حالا نیز اعلام می‌کنم که تنگه هرمز دیگر به وضعیت پیش از جنگ باز نخواهد گشت و توسط ایران مدیریت خواهد شد.

به گزارش Axar.az، محمدباقر قالیباف،‌ رئیس مجلس و عضو ارشد هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه دوم تیرماه در گفتگو با خبرنگار صداوسیما این خبر را اعلام کرد.

قالیباف همچنین اضافه کرد: «هماهنگی کردیم که خط تلفنی وجود داشته باشد که در دوره تفاهم، کشتی‌ها با امنیت بیشتر پیش بروند. آن‌هایی که احساس نگرانی دارند با این خط تماس بگیرند ما به‌عنوان مدیر تنگه مشکل را مدیریت می‌کنیم».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که سنتکام، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از باز بودن و عبور ۵۵ کشتی باری از این آبراه راهبردی خبر داده بود.

تاریخ
2026.06.23 / 10:10
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

۱۲ میلیارد دلار در راه تهران؛ آغاز اجرای توافق آزادسازی دارایی‌های ایران

ترامپ به اروپا: کمک نکنید، ما هم پشت شما را خالی می‌کنیم!

ایران و آمریکا چهار کارگروه مشترک تشکیل دادند

ترامپ: در صورت عدم پایبندی ایران هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهم

قالیباف: لبنان را رها نخواهیم کرد

فرانسه: رفع تحریم‌های ایران بدون موافقت اروپا ممکن نیست

اردوغان: از روند صلح ایران و آمریکا حمایت می‌کنیم

ترامپ: ایران با بازرسی‌های گسترده تسلیحاتی موافقت کرده است

۶ واگن کود روسی از خاک آذربایجان به ارمنستان ترانزیت می‌شود

قالیباف برای دیدار با سلطان عمان راهی مسقط شد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61