۱۲ میلیارد دلار در راه تهران؛ آغاز اجرای توافق آزادسازی داراییهای ایران
11:26
| صفحه نخست اخبار روزانه |
|
آن موقع گفتم، حالا نیز اعلام میکنم که تنگه هرمز دیگر به وضعیت پیش از جنگ باز نخواهد گشت و توسط ایران مدیریت خواهد شد.
به گزارش Axar.az، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و عضو ارشد هیات مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران روز سهشنبه دوم تیرماه در گفتگو با خبرنگار صداوسیما این خبر را اعلام کرد.
قالیباف همچنین اضافه کرد: «هماهنگی کردیم که خط تلفنی وجود داشته باشد که در دوره تفاهم، کشتیها با امنیت بیشتر پیش بروند. آنهایی که احساس نگرانی دارند با این خط تماس بگیرند ما بهعنوان مدیر تنگه مشکل را مدیریت میکنیم».
این سخنان در حالی مطرح میشود که سنتکام، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده روز شنبه با انتشار بیانیهای از باز بودن و عبور ۵۵ کشتی باری از این آبراه راهبردی خبر داده بود.
|
تاریخ
2026.06.23 / 10:10
|
نویسنده
Axar.az
|