احمد بخشایش اردستانی، با اشاره به موضوع نفوذ در ساختارهای حساس جمهوری اسلامی، از احتمال حضور جاسوس در حلقههای نزدیک به علی خامنهای سخن گفت.او تاکید کرد شناسایی زمان و محل برخی جلسات مهم بدون وجود عوامل نفوذی در سطوح بالا امکانپذیر نیست.
به گزارش Axar.az، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتوگو با خبرآنلاین، همزمان با بررسی دوباره «طرح مقابله با نفوذ» در مجلس، اعلام کرد که این طرح پیشتر در کمیسیون امنیت ملی بررسی شده و راههای نفوذ در دانشگاهها، وزارتخانهها و نهادهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
او با وجود حمایت از اصل مقابله با نفوذ، نسبت به برخی بندهای این طرح انتقاد کرد و هشدار داد که قوانین سختگیرانه در شرایط بحرانی میتواند شکافهای اجتماعی را عمیقتر کند.
لازم به ذکر است که، وقتی یک عضو کمیسیون امنیت ملی آشکارا از وجود جاسوس در نزدیکترین حلقههای قدرت سخن میگوید، این خود اعترافی روشن به عمق بحران نفوذ در ساختار حکومتی است. سالهاست به جای شناسایی عاملان واقعی نفوذ در مراکز حساس، تمام توان دستگاههای امنیتی صرف سرکوب جوانان، فعالان مدنی، روزنامهنگاران و شهروندان عادی شده است.
واقعیت این است که هر بار ناکارآمدی و شکست امنیتی رخ میدهد، هزینهاش را مردم بیگناه میپردازند، بازداشت، پروندهسازی و فشار بر منتقدان، آسانترین راه برای پنهان کردن رخنههای واقعی در بدنه قدرت است. اگر ارادهای برای مقابله با نفوذ وجود دارد، باید از درون ساختار و از اتاقهای تصمیمگیری آغاز شود.