بالا

سالانه ۷-۸ هزار سرباز از ارمنستان به قره باغ اعزام می شد.

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
سالانه ۷-۸ هزار سرباز از ارمنستان به قره باغ اعزام می شد.

سالانه ۷ تا ۸ هزار سرباز وظیفه از ارمنستان به سرزمین های اشغالی آذربایجان اعزام می شدند.

به گزارش Axar.az، این را متهم لیووا مناتساکانیان در جریان محاکمه ای که در ۱۷ مارس در دادگاه نظامی باکو ادامه یافت، بیان کرد.

وی گفت: سالی دو بار فراخوان سربازی انجام می شد و در هر دوره خدمت اجباری ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ شهروند ارمنی به سرزمین های اشغالی آورده می شدند.

به گفته وی، تقریباً ۷۰ درصد از کسانی که در به اصطلاح "ارتش" رژیم خدمت می کردند، شهروندان ارمنی بودند و ۳۰ درصد دیگر از ساکنان ارمنی قره باغ بودند.

در دوران خدمت هیچ فرقی بین آنها نبود، آنها تحت فرماندهی یکسان بودند و لباس نظامی آنها یکی بود.»

لازم به ذکر است که در نتیجه تجاوز نظامی ارمنستان، محاکمه اتباع جمهوری ارمنستان متهم به ارتکاب جنایات علیه صلح و بشریت، جنایات جنگی از جمله تهیه و اجرای جنگ تجاوزکارانه، نسل کشی، نقض قوانین و مقررات جنگ و همچنین تروریسم، تامین مالی تروریسم و سایر جنایات دیگر.

تاریخ
2025.03.17 / 19:28
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

حملۀ سایبری به شبکه بانکی ایران

ملا عباسی از زندانیان سیاسی ترک ایران درگذشت

گروسی: بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران به‌زودی صورت می‌گیرد

قالیباف وارد باکو شد

روبیو: ایران اجازه دریافت عوارض برای تنگه هرمز را نخواهدداشت

ترامپ: آمریکا می‌تواند هر زمان بر فراز تهران پرواز کند

روبیو: لبنان بخشی از توافق با ایران نیست

ترامپ: دارایی‌های آزادشده ایران صرف خرید غلات از آمریکا می‌شود

روبیو: ایران حق دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری در هرمز را ندارد

ازبکستان دو روستای مرزی را به قرقیزستان واگذار کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61