بالا

آمریکا کلاهک‌های هسته‌ای قدرتمندتر از بمب اتمی هیروشیما می‌سازد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
آمریکا کلاهک‌های هسته‌ای قدرتمندتر از بمب اتمی هیروشیما می‌سازد

ایالات متحده سلاح هسته‌ای جدیدی را که ۲۴ بار قوی‌تر از بمب اتمی استفاده شده در هیروشیما است، به دلیل تهدیدهای فوری و بحرانی ناشی از افزایش تنش‌های جهانی، زودتر از موعد مقرر می‌سازد.

به گزارش Axar.az، نیویورک پست در اینباره خبر داد.

نیویورک پست بر اساس بیانیه آزمایشگاه ملی ساندیا (SNL) در آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو، بمب گرانشی با بازده متغیر بی۶۱-۱۳ (B61-13) هفت ماه زودتر از موعد مقرر به تولید کامل می رسد.

این سلاح جدید قدرتمند که در ابتدا قرار بود سال آینده تولید شود، نقشی کلیدی در تلاش‌های ایالات متحده برای مدرن‌سازی بازدارندگی هسته‌ای در بحبوحه افزایش تنش‌های جهانی بازی خواهد کرد.

شرکت ملی ساندیا با صدور بیانیه‌ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: «بی۶۱-۱۳ (B61-13) در پاسخ به یک چالش حیاتی و نیاز فوری، از برنامه‌ریزی نوآورانه‌ای استفاده کرد و توانست به تحویل پیش‌بینی‌شده هفت ماه زودتر از حد انتظار دست یابد. این به معنای کاهش ۲۵ درصدی زمان کلی تا ساخت اولین واحد تولید [کلاهک هسته‌ای جدید] است.

تاریخ
2025.04.10 / 13:00
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

عملیات ضدتروریستی در پایتخت ترکیه؛ یک مظنون داعش کشته شد

تهدید تازه ترامپ؛ مذاکرات را متوقف می‌کنم

اردوغان: اسرائیل در پی تخریب توافق است

پزشکیان مودی را به مراسم وداع با خامنه‌ای دعوت کرد

فرودگاه‌های ایران در آستانه مراسم وداع با خامنه‌ای تعطیل می‌شوند

شهباز شریف: هفته آینده با مجتبی خامنه‌ای دیدار می‌کنم

حملۀ سایبری به شبکه بانکی ایران

ملا عباسی از زندانیان سیاسی ترک ایران درگذشت

گروسی: بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران به‌زودی صورت می‌گیرد

قالیباف وارد باکو شد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61