بالا

هشدار گروسی نسبت به پیشرفت برنامه اتمی ایران

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
هشدار گروسی نسبت به پیشرفت برنامه اتمی ایران

ایرانی‌ها به من گفتند در صورتی که به تاسیسات اتمی‌شان حمله شود به دنبال ساخت سلاح اتمی خواهند رفت.

به گزارش Axar.az، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با شبکه "آی۲۴" اسرائیل ضمن هشدار در خصوص پیشرفت برنامه اتمی جمهوری اسلامی چنین گفت.

گروسی در ادامه با بیان این ‌که آژانس نمی‌تواند منتظر مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی و ایالات متحده بماند گفت «میزان بالای اورانیوم غنی‌شده در ایران را نمی‌توان نادیده گرفت.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: «برنامه اتمی ایران در عرض و عمق فعال است و زمانی که می‌گویم در عمق، دقیقا این را می‌دانم که دارم درباره چه چیزی صحبت می‌کنم. بسیاری از این تاسیسات به‌شدت تحت محافظت قرار دارند. برای وارد کردن خسارت به آن‌ها نیروی بسیار مخربی لازم است. اما این کار ممکن است تبعات دیگری نیز داشته باشد. از جمله اینکه ایران به‌دنبال دستیابی به سلاح اتمی برود یا از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) خارج شود.

بر اساس گفته‌های گروسی در این مصاحبه، جمهوری اسلامی در حال حاضر مقدار اورانیوم غنی‌شده‌ای در اختیار دارد که امکان تولید چند بمب هسته‌ای را فراهم می‌کند.

تاریخ
2025.06.10 / 16:16
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

عملیات ضدتروریستی در پایتخت ترکیه؛ یک مظنون داعش کشته شد

تهدید تازه ترامپ؛ مذاکرات را متوقف می‌کنم

اردوغان: اسرائیل در پی تخریب توافق است

پزشکیان مودی را به مراسم وداع با خامنه‌ای دعوت کرد

فرودگاه‌های ایران در آستانه مراسم وداع با خامنه‌ای تعطیل می‌شوند

شهباز شریف: هفته آینده با مجتبی خامنه‌ای دیدار می‌کنم

حملۀ سایبری به شبکه بانکی ایران

ملا عباسی از زندانیان سیاسی ترک ایران درگذشت

گروسی: بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران به‌زودی صورت می‌گیرد

قالیباف وارد باکو شد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61