بالا

هشدار صلیب سرخ درباره بازگرداندن اجباری افغانستانی‌ها از ایران

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
هشدار صلیب سرخ درباره بازگرداندن اجباری افغانستانی‌ها از ایران

صلیب سرخ خبر داد تا پایان سال جاری ممکن است یک میلیون نفر دیگر از افغانستانی‌ها از ایران اخراج شوند. این در حالی‌ است که از آغاز سال میلادی جاری، بیش از ۱.۲ میلیون افغان از ایران به افغانستان بازگردانده شده‌اند و سازمان‌های امدادرسان درباره فشار بر نظام کمک‌رسانی هشدار داده‌اند.

به گزارش Axar.az، سازمان صلیب سرخ سه‌شنبه ۱۷ تیر اعلام کرد خود را برای موج جدید بازگشت اهالی افغانستان از ایران آماده می‌کند؛ موجی که به گفته نهادهای بشردوستانه، فشار سنگینی بر سیستم امدادرسانی وارد می‌کند.

بر اساس داده‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، از آغاز سال جاری میلادی، بیش از ۱.۲ میلیون نفر از ایران به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

این بازگردانده شدن، به‌ویژه از زمان آغاز حملات متقابل میان جمهوری اسلامی و اسرائیل در جریان جنگ ۱۲ روزه افزایش یافته است.

تاریخ
2025.07.08 / 21:29
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

آبلاردو د لا اسپریا رئیس‌جمهور کلمبیا شد

حضور بایراموف در کنفرانس بازسازی اوکراین در لهستان

حضور پزشکیان در مراسم سنتی عاشورای تبریز

۵۷ کشتی حامل ۱۱۰۰ دریانورد از تنگه هرمز گذشتند

آلمان سامانه پاتریوت را در ترکیه مستقر کرد

روبیو: با ایران به هر قیمتی توافق نمی‌کنیم

کره جنوبی برای نخستین بار گله پهپادی را منهدم کرد

زندانی سیاسی در زندان اوین جان باخت

ترامپ: مدرکی برای حمله آمریکا به مدرسه میناب ندیده‌ام

دونالد ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61