بالا

کپلر: عبور ۳۶ کشتی از تنگه هرمز در نخستین روز تابستان

صفحه نخست دنیا
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
کپلر: عبور ۳۶ کشتی از تنگه هرمز در نخستین روز تابستان

روز دوشنبه، اول تیر دست‌کم ۳۶ کشتی حامل کالا از تنگه هرمز عبور کردند که این تعداد، بالاترین میزان عبور کشتی‌ها از زمان آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران محسوب می‌‌شود.

به گزارش Axar.az، شرکت تحلیلی کپلر در اینباره خبر داد. می‌گوید

کپلر بر مبنای داده‌های نظارت بر کشتیرانی گفته است که انتظار می‌رود رقم کل کشتی‌های عبور کرده از تنگه هرمز در روز دوشنبه با شناسایی چند مورد دیگر بیشتر شود.

به گفته این شرکت ناظر بر کشتیرانی جهانی، عبور ۳۶ کشتی از تنگه هرمز به معنی بازگشت حدود یک سوم ترافیک دریایی معمول در این آبراه حیاتی است. تا پیش از جنگ حدود ۱۲۰ کشتی در روز از تنگه هرمز عبور می‌کردند.

مقام‌های آمریکا از زمان امضای تفاهمنامه اخیر با ایران، بر بازگشایی تنگه هرمز و عبور بدون عوارض کشتی‌ها از آن تأکید کرده‌اند، با این همه مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند شرایط در این تنگه به پیش از جنگ اخیر باز نخواهد گشت.

در همین حال وب‌سایت بلومبرگ گزارش داده که میزان صادرات نفت ایران از طریق تنگه هرمز در روزهای اخیر به بالاترین میزان از زمان شروع جنگ رسیده است.

تاریخ
2026.06.23 / 16:16
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

سه کشته‌ در تیراندازی در مونترال کانادا

نتانیاهو: جنگ ما با ایران هنوز پایان نیافته است

انتقاد دوباره ترامپ از ناتو به خاطر عدم همراهی علیه ایران

دور تازه مذاکرات اسرائیل و لبنان در واشنگتن

کی‌یر استرامر از نخست وزیری بریتانیا کناره‌گیری کرد

نتانیاهو: شرایط را برای سرنگونی جمهوری اسلامی فراهم کرده‌ایم

نظرسنجی: آلمانی‌ها از مشارکت در تامین امنیت تنگه هرمز حمایت می‌کنند

تنش دیپلماتیک بین آمریکا و ایتالیا

رویترز: پنتاگون برای جنگ با ایران ۸۰ میلیارد دلار بودجه اضافی می‌خواهد

ترامپ: منتقدان تفاهم احمق و حسود هستند

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61