بالا

پس‌از امارات، عراق هم می‌خواهد از اوپک خارج شود

صفحه نخست دنیا
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
پس‌از امارات، عراق هم می‌خواهد از اوپک خارج شود

اگر سهمیه اوپک عراق به طور قابل توجهی افزایش نیابد، عراق مجبور خواهد شد تمام گزینه‌های موجود را بررسی کند.

به گزارش Axar.az، یک مقام ارشد وزارت نفت عراق روز پنجشنبه چهارم تیرماه به‌خبرگزاری رویترز چنین گفت.

به گزارش رویترز، منابع دیگری در دولت بغداد گفته‌اند که مقامات عراقی گزینه خروج از اوپک را در نظر گرفته بودند، اما برنامه فعلی این است که عضو این نهاد بین‌المللی باقی بمانند و سهمیه بالاتری را برای صادرات نفت به دست آورند.

پس از خروج امارات متحده عربی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، احتمال بررسی خروج عراق از اوپک ضربه دیگری به این گروه خواهد بود. عراق یکی از پنج عضو بنیانگذار است واوپک در پایتخت عراق تشکیل شده است.

منبع رسمی عراقی به رویترز گفت که عراق در پی جنگ ایران، بحران مالی شدیدی را متحمل می‌شود و افزایش قابل توجه سهمیه صادرات نفت این کشور در اوپک یک ضرورت است و باید با نهایت جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

تاریخ
2026.06.25 / 13:43
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

کاخ سفید ۶۷ میلیارد دلار بودجه تکمیلی برای جنگ ایران درخواست کرد

زمین‌لرزه مهیب ونزوئلا را لرزاند

ترامپ: بسیاری از اعضای ناتو ناامیدم کردند

رویترز: نتانیاهو شاید بزرگ‌ترین قربانی باشد

ترامپ با فریاد به نتانیاهو گفته همه از تو خسته شده‌اند

گنبد طلایی برای آمریکا با موفقیت آزمایش شد

مقامات اتحادیه اروپا برای اولین بار با طالبان دیدار کردند

حدود ۱۱۵۰ کشتی در خلیج متوقف مانده‌اند

انتقاد تند ترامپ از کنگره

مجلس سنای آمریکا قطعنامه توقف جنگ با ایران را تصویب کرد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61