بالا

یک کودک مبتلا به هموفیلی در پی کمبود دارو جان باخت

صفحه نخست سلامت
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
یک کودک مبتلا به هموفیلی در پی کمبود دارو جان باخت

میثم، کودک سه‌ساله اهل خاش، در پی تداوم کمبود داروی فاکتور ۱۳ جان خود را از دست داده است.

به گزارش Axar.az، احمد قویدل، عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران از جان‌باختن یک کودک مبتلا به هموفیلی اهل خاش، در پی تداوم کمبود داروی حیاتی خبر داد.

به گفته وی، این کودک طی ماه‌های اخیر بارها بستری شده بود و نخستین قربانی کمبود این داروی حیاتی در کشور محسوب می‌شود.

قویدل ضمن هشدار نسبت به وضعیت بیماران مبتلا به کمبود فاکتور ۱۳ در کشور گفت: در حال حاضر بیش از هزار بیمار مبتلا به این اختلال شناسایی شده‌اند که بیش از ۷۰۰ نفر از آنان در استان سیستان و بلوچستان سکونت دارند. به گفته وی، شیوع بالای ازدواج‌های فامیلی در این استان، موجب شده سیستان و بلوچستان بیشترین شمار مبتلایان به کمبود فاکتور ۱۳ را در کشور داشته باشد و از این رو، تأمین این داروی حیاتی برای بیماران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت اقدام فوری مسئولان، هشدار داد که توقف خرید محموله فاکتور ۱۳ می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. قویدل همچنین با انتقاد از عملکرد اداره نظارت بر دارو گفت که با وجود اطلاع‌رسانی‌ها و ارسال نامه رسمی مدیرکل این اداره به شرکت تأمین‌کننده، تاکنون هیچ واکنشی از سوی این نهاد مشاهده نشده است.

تاریخ
2026.06.27 / 21:11
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

علی‌آبادی: کسی نمی‌داند ۷۰۰ میلیون دلار بودجه دارو کجا هزینه شده است

رازهای لحظات پایانی زندگی

دستجردی: ایران سالمندترین کشور منطقه خواهد شد

افزایش موارد ابولا در کنگو

کمبود و گرانی داروهای ترک اعتیاد، درمان بیماران را با بحران مواجه کرد

ترک سیگار می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد

علائم اولیه سرطان مغز

افزایش خطر هانتاویروس در آمریکا

خوردن منظم تخم‌مرغ در هفته می‌تواند خطر آلزایمر را کاهش دهد

سرفه‌های بهاری؛ چه زمانی باید نگران شد؟

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61