بالا

محمد بن سلمان برای دیدار با ترامپ راهی واشینگتن شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
محمد بن سلمان برای دیدار با ترامپ راهی واشینگتن شد

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای دیدار با دونالد ترامپ و گفت‌وگو درباره مجموعه‌ای از همکاری‌های راهبردی، عازم واشینگتن شد.

به گزارش Axar.az، خبرگزاری دولتی عربستان اعلام کرد که هدف این سفر، تقویت شراکت چنددهه‌ای ریاض و واشینگتن در حوزه‌های نفت، امنیت، تجارت، فناوری و همچنین بررسی همکاری‌های احتمالی در انرژی هسته‌ای است.

وزیر خارجه آمریکا پیش‌تر گفته بود که هم‌زمان با حضور ولیعهد سعودی در واشینگتن، چند توافق مهم میان دو کشور امضا خواهد شد؛ توافق‌هایی که انتظار می‌رود به گسترش مناسبات اقتصادی و امنیتی کمک کند.

این سفر، نخستین حضور بن‌سلمان در آمریکا پس از قتل جمال خاشقجی در سال ۲۰۱۸ است؛ پرونده‌ای که باعث انتقادهای جهانی شدید از حکومت سعودی و شخص ولیعهد شد.
با این حال، مقام‌های آمریکایی می‌گویند روابط ریاض و واشینگتن همچنان «راهبردی» باقی مانده و دو کشور در تلاش‌اند مرحله تازه‌ای از همکاری‌ها را آغاز کنند.

تاریخ
2025.11.17 / 23:24
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

نشست مؤسسه خاورمیانه؛ توافق با تهران نباید حقوق بشر را قربانی کند

جمهوری اسلامی به سوی کویت و بحرین موشک و پهپاد شلیک کرد

ترامپ: ادامه نقض آتش‌بس می‌تواند به پایان جمهوری اسلامی منجر شود

سنتکام: اهداف جمهوری اسلامی در تنگه هرمز دوباره هدف قرار گرفتند

حمله پهپادی به مقر یک گروه کرد مخالف ایران در نزدیکی اربیل

ونس: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به آتش‌بس پایبند نیست

خرازی: برادرم را در بیمارستان ترور کردند

تصاویر جذاب از رزمایش «عقاب قفقاز - ۲۰۲۶» + فیلم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61