بالا

نرگس محمدی به شش سال زندان و دو سال تبعید محکوم شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
نرگس محمدی به شش سال زندان و دو سال تبعید محکوم شد

مصطفی نیلی، وکیل خانم محمدی، اعلام کرد که موکلش روز گذشته به شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد منتقل شده و حکم صادره به او ابلاغ شده است.

به گزارش Axar.az، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، با حکم دادگاه انقلاب مشهد به شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شد.

بر اساس این حکم، نرگس محمدی به اتهام «اجتماع و تبانی» به شش سال زندان، به دلیل «فعالیت تبلیغی» به یک سال و نیم حبس، و به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال تبعید به شهرستان خوسف در استان خراسان جنوبی محکوم شده است.
تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، در گفت‌وگو با رسانه‌ها این حکم را «بی‌رحمانه» توصیف کرد و گفت دادگاه بدوی این حکم سنگین را صرفاً به دلیل حضور و سخنرانی خانم محمدی در مراسم خاکسپاری خسرو علیکردی، وکیل حقوق بشر، صادر کرده است.
به گفته آقای رحمانی، ۵۹ روز از بازداشت نرگس محمدی می‌گذرد و او تنها یک‌بار، در روز دوم بازداشت، اجازه تماس تلفنی با خانواده را داشته که آن تماس نیز به دلیل صحبت درباره وضعیت زندان قطع شده است.
او افزود که نرگس محمدی دستگاه قضایی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد و ممکن است مانند پرونده‌های پیشین، به این حکم اعتراض نکند؛ موضوعی که می‌تواند به تأیید عیناً حکم در دادگاه تجدیدنظر منجر شود.

تاریخ
2026.02.08 / 21:19
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

خشکسالی و گرمای سوزان اروپا امنیت غذایی را به خط انداخت

پسکوف: واشنگتن می‌تواند به روند صلح کمک کند

نقشه جدید آمریکا برای جابه‌جایی پایگاه‌های نظامی در خاورمیانه

پیام همبستگی آنکارا با باکو؛ تبریک وزارت دفاع ترکیه به آذربایجان

شبیه‌سازی عملیات نفوذ به آرشیو محرمانه ایران در قاره آفریقا انجام شد

حمله به یک کشتی باری در نزدیکی عمان

امروز ۲۶ ژوئن، سالروز تأسیس نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان است

پنج زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت در آستانه اجرای حکم اعدام

سنا مسیر اقدام ترامپ علیه ایران را هموار کرد

نتانیاهو: تا هر زمان لازم باشد در جنوب لبنان می‌مانیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61