بالا

کمیته نوبل خواستار آزادی فوری نرگس محمدی شد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
کمیته نوبل خواستار آزادی فوری نرگس محمدی شد

کمیته اعلام کرد جان این برنده جایزه صلح نوبل در خطر است.

به گزارش Axar.az، کمیته جایزه صلح نوبل با ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت جسمانی نرگس محمدی، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست او را فورا آزاد کنند تا به خدمات درمانی تخصصی دسترسی پیدا کند.

یورگن واتنه فریدنس، رئیس کمیته نوبل، روز شنبه ۱۲ اردیبهشت با استناد به گزارش‌های خانواده و وکیل نرگس محمدی گفت وضعیت سلامت او به‌شدت وخیم شده و نیاز فوری به رسیدگی پزشکی دارد. همزمان نهاد «ابتکار زنان نوبل» نیز با انتشار بیانیه‌ای، نگرانی عمیق خود را از شرایط بحرانی او اعلام و خواستار آزادی فوری وی شد.
پیش‌تر مصطفی نیلی، وکیل نرگس محمدی، خبر داده بود این زندانی سیاسی پس از بی‌هوشی و وخامت حال، به‌صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است. به گفته او، نوسان شدید فشار خون و درد شدید قفسه سینه از دلایل انتقال فوری محمدی بوده است.
نرگس محمدی که آذر ۱۴۰۴ بازداشت شد، اکنون دوران محکومیتی بیش از ۱۸ سال زندان را در زندان زنجان سپری می‌کند.

تاریخ
2026.05.02 / 22:53
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

خشکسالی و گرمای سوزان اروپا امنیت غذایی را به خط انداخت

پسکوف: واشنگتن می‌تواند به روند صلح کمک کند

نقشه جدید آمریکا برای جابه‌جایی پایگاه‌های نظامی در خاورمیانه

پیام همبستگی آنکارا با باکو؛ تبریک وزارت دفاع ترکیه به آذربایجان

شبیه‌سازی عملیات نفوذ به آرشیو محرمانه ایران در قاره آفریقا انجام شد

حمله به یک کشتی باری در نزدیکی عمان

امروز ۲۶ ژوئن، سالروز تأسیس نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان است

پنج زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت در آستانه اجرای حکم اعدام

سنا مسیر اقدام ترامپ علیه ایران را هموار کرد

نتانیاهو: تا هر زمان لازم باشد در جنوب لبنان می‌مانیم

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61