ایالات متحده آمریکا بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران خواست نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح را فوراً آزاد کرده و امکان دسترسی او به درمان پزشکی مناسب را فراهم کند.
به گزارش Axar.az، رایلی بارنز، معاون وزیر خارجه آمریکا، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که نرگس محمدی به دلیل «بیان دیدگاههای خود و دفاع از مطالبات مردم ایران برای زندگی بهتر» زندانی شده است.
او تأکید کرد که این فعال حقوق بشر در وضعیت جسمانی بحرانی قرار دارد و از مراقبتهای پزشکی کافی برخوردار نیست.
بارنز افزود: «ما از رژیم ایران میخواهیم همین حالا او را آزاد کند و درمان لازم را در اختیارش قرار دهد. جهان در حال نظاره است.»
همزمان، گزارشها و اظهارات خانواده نرگس محمدی از وخامت وضعیت جسمی او حکایت دارد. حمیدرضا محمدی، برادر او، گفته است پزشکان نسبت به خطر جدی سکته مغزی هشدار دادهاند و تأخیر در انتقال او به بیمارستان مجهز در تهران میتواند پیامدهای جبرانناپذیری داشته باشد.
به گفته او، نرگس محمدی پس از انتقال اورژانسی به بیمارستانی در زنجان همچنان با افت شدید فشار خون، درد قفسه سینه، ضعف جسمی و مشکلات تنفسی مواجه است و برای تنفس به اکسیژن کمکی نیاز دارد.
در روزهای اخیر، شماری از مقامات و نهادهای بینالمللی نسبت به وضعیت این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده و خواستار رسیدگی فوری پزشکی و آزادی او شدهاند، اما تاکنون مقامات جمهوری اسلامی واکنشی در جهت تغییر وضعیت او نشان ندادهاند.