بالا

رایزنی قطر و مصر درباره آتش‌بس ایران و آمریکا

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
رایزنی قطر و مصر درباره آتش‌بس ایران و آمریکا

وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای مصری خود، آخرین تحولات منطقه و وضعیت آتش‌بس میان آمریکا و ایران را بررسی کرد.

به گزارش Axar.az، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در این گفتگو بر ضرورت واکنش مثبت تمامی طرف‌ها به تلاش‌های میانجیگرانه برای تقویت ثبات منطقه تاکید نمود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه قطر، دو طرف راهکارهای کاهش تنش و رسیدن به توافقی پایدار را که مانع از درگیری دوباره شود، مورد بحث قرار دادند.

نخست‌وزیر قطر خاطرنشان کرد که این رایزنی‌ها می‌تواند زمینه را برای حل ریشه‌ای بحران از طریق گفتگوهای مسالمت‌آمیز فراهم کند.

تلاش‌های دیپلماتیک دوحه و قاهره در حالی شدت یافته که منطقه در وضعیت حساس آتش‌بس به سر می‌برد.

تاریخ
2026.05.09 / 16:28
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

منابع آگاه: دور بعدی مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس برگزار می‌شود

فاجعه در کاراکاس؛ هزاران زخمی و مفقود پس از دو زمین‌لرزه شدید

مقام آمریکایی: پهپاد ایرانی پشت حمله به کشتی در دریای عمان بود

تهران درباره مسیرهای موازی عبور در تنگه هرمز هشدار داد

هشدار اسرائیل به ساکنان جنوب لبنان: به المنصوری بازنگردید

دادگاه هامبورگ رسیدگی به پرونده جاسوسی برای جمهوری اسلامی را آغاز کرد

واشینگتن و تهران بر سر نحوه مصرف دارایی‌های آزادشده اختلاف دارند

پسکوف به مکرون: شما سخنگوی واشینگتن نیستید

استقبال جوزف عون از طرح فرانسه و ایتالیا برای جایگزینی یونیفیل

جی‌دی ونس: کانال مشترک ایران و آمریکا در دوحه فعال می‌شود

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61