بالا

استعمار ملت آذربایجان‌ توسط حکومت ترک‌ستیز ایران - ویدئو

صفحه نخست جامعه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
استعمار ملت آذربایجان‌ توسط حکومت ترک‌ستیز ایران - ویدئو

وب‌سایت روزنامه شرق یک گزارش ویدئویی ۶ دقیقه‌ای از زندگی ۵ مهاجر اهل اهر پخش کرده که آنها در پی نان از اهر به تهران مهاجرت کرده و دست‌فروشی می‌کنند.

به گزارش Axar.az، این در حالی است که معادن طلا، مس و روی آذربایجان توسط حکومت مرکزی و ترک ستیز ایران غارت و به مناطق فارس نشین کشور منتقل می شود.

همین گزارش ۶ دقیقه‌ای اثباتی است بر استعمار آذربایجان که به‌رغم وجود منابع عظیم زیرزمینی و روزمینی مردمانش باید برای درآوردن تکه نانی آواره شهرهای دیگر شوند.

سیاست استعماری حکومت مرکزی ایران سبب شده است آذربایجان در صدر مهاجر فرست ترین مناطق ایران قرار گیرد و این‌گونه منابع انسانی آن از بین برود. سیاستی که با روی کار آمدن حاکمیت فارس شکل گرفت و امروز با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.

در مهرماه ۱۳۹۹ پورمحمدی استاندار سابق آذربایجان‌شرقی گفت: «هر روز به میزان ۵۰ میلیارد تومان کنسانتره مس از مس‌سونگون ورزقان به کرمان می‌رود اگر همین پول در خود استان بماند اینجا بهشت می‌شود.»

پیشتر احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز هم ضمن اذعان به کارشکنی مسئولان ایران در راه اندازی کارخانه مس در آذربایجان و تاراج معدن مس سونگون آذربایجان گفت: «روزانه یک‌هزار تن کنسانتره به ارزش ۲ میلیون دلار از مس‌سونگون ورزقان به خارج از آذربایجان می رود.»

تاریخ
2023.12.20 / 14:59
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

سالانه ۲۰هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند

زمان برگزاری امتحانات نهایی به تعویق افتاد

خستگی از جنگ و نگرانی از آینده؛ روایت مردم از بحران جدید

تنش در زندان تبریز، فعال سیاسی به بند ویژه منتقل شد

کشت خشخاش در ایران ۲۴۶ درصد افزایش یافته

۵۰ هزار طلبه بدون آموزش وارد مدارس شدند

اعلام وصول طرح سه‌فوریتی مدیریت تنگه هرمز در مجلس ایران

قطع اینترنت در ایران وارد هفتادوسومین روز متوالی شد

پیش‌نماز مسجدی در نیویورک، به اتهام آزار جنسی بازداشت شد

زن جوان سقزی در آتش اختلافات خانوادگی سوخت

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61