بالا

روبیو: ایران حق دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری در هرمز را ندارد

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
روبیو: ایران حق دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری در هرمز را ندارد

روبیو این اقدام را مغایر با حقوق بین‌الملل دانست و تأکید کرد که آبراه‌های بین‌المللی باید برای عبور آزاد کشتی‌ها باز بمانند.

به گزارش Axar.az، مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که بر اساس توافق نهایی احتمالی میان واشنگتن و تهران، ایران حق دریافت عوارض یا هرگونه هزینه از کشتی‌های عبوری در تنگه هرمز را نخواهد داشت.

روبیو که در نخستین مرحله از سفر منطقه‌ای خود وارد ابوظبی شده، همچنین گفت تا زمانی که گروه‌های نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی حملات موشکی خود را ادامه دهند، دستیابی به صلح پایدار در منطقه دشوار خواهد بود.

او افزود این موضوع در مراحل بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه آمریکا درباره لبنان نیز تصریح کرد که پرونده آتش‌بس این کشور از مذاکرات تهران و واشنگتن جداست و آمریکا مستقیماً با دولت لبنان در ارتباط است.

سفر روبیو به امارات، کویت و بحرین در حالی انجام می‌شود که به گفته منابع آمریکایی، هدف اصلی آن اطمینان‌بخشی به متحدان منطقه‌ای و تقویت امنیت تنگه هرمز پس از تفاهم اولیه میان ایران و آمریکا است.

تاریخ
2026.06.23 / 23:19
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

روبیو: لبنان بخشی از توافق با ایران نیست

ترامپ: دارایی‌های آزادشده ایران صرف خرید غلات از آمریکا می‌شود

ازبکستان دو روستای مرزی را به قرقیزستان واگذار کرد

ارمنستان: احتمال بازگشایی مرزها با آذربایجان و تورکیه تا ۲۰۳۰

دوم تیر ماه؛ زادروز صمد بهرنگی

اعتراض زندانیان در ۵۷ زندان؛ کارزار نه به اعدام وارد هفته ۱۲۶ شد

ترامپ: پوتین به مذاکره واقعی تن نمی‌دهد؛ زلنسکی باید جسورتر باشد

توقف ورود واکسن اچ‌پی‌وی به برنامه ملی واکسیناسیون ایران

نتانیاهو: اسرائیل باید در تولید تسلیحات به خودکفایی برسد

اختلال گسترده در شبکه بانکی ایران؛ خدمات ۸ بانک متوقف شد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61