بالا

فورد و جنرال موتورز به خط تولید موشک می‌روند

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
فورد و جنرال موتورز به خط تولید موشک می‌روند

شرکت‌های خودروسازی فورد و جنرال موتورز و همچنین برخی دیگر از تولیدکنندگان خودرو، ممکن است به‌زودی بخشی از ظرفیت تولیدی خود را به ساخت تجهیزات نظامی اختصاص دهند.

به گزارش Axar.az، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، این مطلب را اعلام کرد.

ترامپ گفت این شرکت‌ها می‌توانند برای تأمین نیازهای ارتش آمریکا، تولید موشک‌های سامانه پدافندی پاتریوت، موشک‌های کروز تاماهاوک و سایر تسلیحات را آغاز کنند.

وی همچنین اعلام کرد که قصد دارد روز ۲۴ ژوئن با مدیران بزرگ‌ترین شرکت‌های صنایع دفاعی آمریکا دیدار کند.

ترامپ اظهار داشت:«در سراسر کشور کارخانه‌های زیادی می‌سازیم. آنها با جنرال موتورز و فورد در حال مذاکره هستند. اما می‌دانم که جنرال موتورز اکنون از حضور در صنعت تسلیحات بسیار راضی است. چندین کارخانه برای تغییر کاربری در نظر گرفته شده‌اند. ما پاتریوت، تاماهاوک و سلاح‌های بیشتری تولید خواهیم کرد.»

به گفته ترامپ، برخی کارخانه‌هایی که پیش‌تر برای تولید خودرو فعالیت می‌کردند، ممکن است برای تولید تجهیزات و تسلیحات نظامی بازطراحی و تجهیز شوند.

تاریخ
2026.06.23 / 14:00
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

برگزاری کنفرانس درباره حقوق آذربایجانی‌ها در کنگره آمریکا

پیرترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت

بازدید علی‌اف و بردی‌محمداف از فضولی

آغاز اجرای توافق آزادسازی دارایی‌های ایران

ترامپ به اروپا: کمک نکنید، ما هم پشت شما را خالی می‌کنیم!

ایران و آمریکا چهار کارگروه مشترک تشکیل دادند

قالیباف: تنگه هرمز توسط ایران مدیریت خواهد شد

ترامپ: در صورت عدم پایبندی ایران هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهم

قالیباف: لبنان را رها نخواهیم کرد

فرانسه: رفع تحریم‌های ایران بدون موافقت اروپا ممکن نیست

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61