بالا

سپاه: آماده پاسخگویی به نقض آتش‌بس دشمن هستیم

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
سپاه: آماده پاسخگویی به نقض آتش‌بس دشمن هستیم

علی عبداللهی، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران، صبح سه‌شنبه اول اردیبهشت‌ماه با صدور بیانیه‌ای تند، آمادگی رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به رخ واشینگتن و تل‌آویو کشید.

به گزارش Axar.az، عبداللهی با اشاره به بن‌بست در مذاکرات اسلام‌آباد و محاصره دریایی ایران، مدعی شد که توان موشکی و پهپادی تهران، آمریکا را به زانو درآورده و آن‌ها را مجبور به درخواست آتش‌بس کرده است.

او تأکید کرد که در صورت هرگونه اشتباه محاسباتی از سوی دشمن، پاسخی «قاطع و فوری» در انتظار آن‌ها خواهد بود. فرمانده ارشد سپاه همچنین با اشاره به تنش‌ها در تنگه هرمز، هشدار داد که ایران «دست برتر» را در منطقه دارد و اجازه هیچ‌گونه روایت‌سازی یا تغییر در مدیریت این گذرگاه راهبردی را به ناوگان پنتاگون نخواهد داد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که محاصره دریایی دریای عمان توسط ارتش آمریکا، آتش‌بس شکننده فعلی را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

تاریخ
2026.04.21 / 14:45
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

۵۷ کشتی حامل ۱۱۰۰ دریانورد از تنگه هرمز گذشتند

آلمان سامانه پاتریوت را در ترکیه مستقر کرد

روبیو: با ایران به هر قیمتی توافق نمی‌کنیم

کره جنوبی برای نخستین بار گله پهپادی را منهدم کرد

زندانی سیاسی در زندان اوین جان باخت

ترامپ: مدرکی برای حمله آمریکا به مدرسه میناب ندیده‌ام

دونالد ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت

سپاه بار دیگر کشتی‌های تجاری را تهدید کرد

غضنفری: امیدواریم قالیباف سرعقل بیاید و مجلس را باز کند

ترامپ: ایران دارد امتیازات بزرگی می‌دهد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61