بالا

سردار اسدی: احتمال درگیری مجدد با آمریکا زیاد است

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
سردار اسدی: احتمال درگیری مجدد با آمریکا زیاد است

سردار محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء، روز جمعه ۱۱ اردیبهشت‌ماه با ابراز بدبینی نسبت به روند تحولات دیپلماتیک، نسبت به وقوع دور جدید درگیری‌های نظامی میان ایران و ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش Axar.az، وی تأکید کرد که شواهد میدانی نشان می‌دهد آمریکا به هیچ توافق یا «عهد و قراری» پای‌بند نیست و نیروهای مسلح ایران باید برای تقابل مجدد در آمادگی کامل باشند.

این مقام ارشد سپاه پاسداران، اظهارات اخیر مقامات کاخ سفید درباره مذاکره و آتش‌بس را «نمایش رسانه‌ای» توصیف کرد.

به گفته اسدی، واشینگتن با دو هدف اصلی دست به این مانورهای تبلیغاتی می‌زند: نخست، مدیریت بازار جهانی انرژی و جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت نفت؛ و دوم، یافتن راهی برای خروج از «مخمصه‌» و بحرانی که خود در منطقه ایجاد کرده‌اند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که میانجی‌های بین‌المللی در تلاش برای تثبیت وضعیت و جلوگیری از خروج دوباره اوضاع از کنترل هستند.

تاریخ
2026.05.02 / 16:29
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

۵۷ کشتی حامل ۱۱۰۰ دریانورد از تنگه هرمز گذشتند

آلمان سامانه پاتریوت را در ترکیه مستقر کرد

روبیو: با ایران به هر قیمتی توافق نمی‌کنیم

کره جنوبی برای نخستین بار گله پهپادی را منهدم کرد

زندانی سیاسی در زندان اوین جان باخت

ترامپ: مدرکی برای حمله آمریکا به مدرسه میناب ندیده‌ام

دونالد ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت

سپاه بار دیگر کشتی‌های تجاری را تهدید کرد

غضنفری: امیدواریم قالیباف سرعقل بیاید و مجلس را باز کند

ترامپ: ایران دارد امتیازات بزرگی می‌دهد

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61