نتانیاهو تاکید کرد که اسرائیل کنترل مناطق تحت نفوذ خود در جنوب لبنان را حفظ خواهد کرد و این حضور را بخشی از سیاست دفاعی برای حفاظت از ساکنان شمال اسرائیل دانست.
به گزارش Axar.az، بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، اعلام کرد نیروهای این کشور تا زمانی که «ضرورت امنیتی» وجود داشته باشد، از جنوب لبنان عقبنشینی نخواهند کرد.
نتانیاهو روز پنجشنبه گفت: «ما در جنوب لبنان حضور داریم و تا هر زمان که لازم باشد در منطقه امنیتی باقی خواهیم ماند.» او افزود که تلآویو این مناطق را برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی، بهویژه از سوی حزبالله، حفظ خواهد کرد.
در همین حال، دیوید منسر، سخنگوی دولت اسرائیل، نیز اعلام کرد که خروج نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان منوط به خلع سلاح حزبالله است؛ موضوعی که همزمان با مذاکرات غیرمستقیم دو طرف با میانجیگری آمریکا در واشنگتن مطرح شده است.
نتانیاهو همچنین در بخش دیگری از سخنانش به ایران اشاره کرد و مدعی شد اسرائیل «یک تهدید وجودی» را از میان برده است. او گفت اگر اسرائیل اقدام نمیکرد، ایران میتوانست به سلاح هستهای دست پیدا کند.
با این حال، نخستوزیر اسرائیل تاکید کرد که هنوز «ماموریتهای دیگری» درباره ایران باقی مانده است.
اظهارات مقامهای اسرائیلی در شرایطی مطرح میشود که تنشها در مرزهای شمالی اسرائیل و جنوب لبنان همچنان ادامه دارد و جامعه جهانی نسبت به گسترش درگیریها هشدار داده است.