پس از حمله روز گذشته آمریکا در پاسخ به هدف قرار گرفتن نفتکش تجاری Ever Lovely، به تهران فرصت داده شد تا به آتشبس پایبند بماند، اما بامداد شنبه نیروهای جمهوری اسلامی با یک پهپاد انتحاری نفتکش Kiku با پرچم پاناما را هدف قرار دادند.
به گزارش Axar.az، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که نیروهای این فرماندهی روز شنبه ۶ تیر، به دستور رئیسجمهور ایالات متحده، حملات تازهای را علیه چندین هدف وابسته به جمهوری اسلامی در منطقه تنگه هرمز انجام دادهاند.
بر اساس بیانیه سنتکام، این حملات در واکنش به ادامه حملات جمهوری اسلامی علیه کشتیهای تجاری صورت گرفته است.
سنتکام اعلام کرد این نفتکش که بیش از دو میلیون بشکه نفت خام حمل میکرد، هنگام عبور از نزدیکی تنگه هرمز مورد حمله قرار گرفت.
در پاسخ، جنگندههای آمریکایی تأسیسات دیدهبانی نظامی، سامانههای ارتباطی، مواضع پدافند هوایی، انبارهای نگهداری پهپاد و تجهیزات مینگذاری جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند.
همزمان گزارشهایی از شنیده شدن صدای انفجار در مناطق سیریک، بندرعباس و جزیره قشم منتشر شده است.
برخی منابع غیررسمی مدعی شدهاند که پایگاه دریایی سپاه در سیریک هدف حمله قرار گرفته، اما مقامهای جمهوری اسلامی تاکنون این گزارشها را تأیید نکردهاند.
سنتکام در پایان تأکید کرد که عبور کشتیهای تجاری از تنگه هرمز ادامه دارد و نیروهای آمریکایی در منطقه در آمادهباش کامل قرار دارند.