بالا

اسرائیل: اعضای مسلح حزب‌الله را در جنوب لبنان کشتیم

صفحه نخست اخبار روزانه
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
اسرائیل: اعضای مسلح حزب‌الله را در جنوب لبنان کشتیم

ارتش اسرائیل اعلام کرد در حملات هوایی به منطقه نبطیه در جنوب لبنان، شماری از نیروهای حزب‌الله را که به راکت‌های آرپی‌جی مجهز بودند، هدف قرار داده و یک سکوی پرتاب موشک را نیز منهدم کرده است.

به گزارش Axar.az، در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که این عملیات با هدف از بین بردن تهدیدهای فوری علیه نیروهای اسرائیلی در منطقه امنیتی جنوب لبنان انجام شده است.

به گفته ارتش، نیروهای یگان «ایگوز» وابسته به لشکر ۳۶، گروهی از افراد مسلح حزب‌الله را در نزدیکی محل استقرار نیروهای اسرائیلی شناسایی کرده و در ادامه، در عملیاتی جداگانه، یک سکوی پرتاب موشک متعلق به این گروه را هدف قرار داده‌اند.

این حملات تنها دو روز پس از امضای توافق چارچوبی میان لبنان و اسرائیل در واشینگتن صورت گرفته است؛ توافقی که با میانجی‌گری آمریکا و پس از پنج دور مذاکره به دست آمد و شامل خلع سلاح حزب‌الله، عقب‌نشینی تدریجی اسرائیل از برخی مناطق جنوب لبنان و استقرار ارتش لبنان در مناطق مشخص است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، این توافق را «تاریخی» توصیف کرده و آن را ضربه‌ای به ایران و حزب‌الله دانسته است. با این حال، حملات تازه اسرائیل نشان می‌دهد تنش‌ها در جنوب لبنان همچنان ادامه دارد.

تاریخ
2026.06.28 / 15:24
نویسنده
Axar.az
سایر اخبار

بازداشت گسترده سیاستمداران و بازرگانان عراقی در منطقه سبز بغداد

تخفیف ۴ دلاری نفت ایران در تلاش برای جذب بازار هند

بازگشت دلار به کانال ۱۷۰ هزار تومان

پس از حملات موشکی سپاه؛ بحرین شورای امنیت را فراخواند

جام جهانی برای ایران با سه تساوی و یک ناکامی پایان یافت

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه در کراسنودار

عراقچی در میانه تنش‌های تازه راهی بغداد شد

نتانیاهو از تشکیل «دولت ملی گسترده» پس از انتخابات ۲۰۲۶ خبر داد

خاموشی شبانه در شرق تهران، چراغ‌های راهنمایی هم از کار افتاد

۶۶ عضو مجلس خبرگان: بازگشایی هرمز خطای راهبردی است

اخبار روز
Template fa/footer not found. FILE: /home/axaraz/www/classes/tpl.class.php, CLASS: tpl, LINE: 61